A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Радехівський опорний заклад загальної середньої освіти Львівської області

Юридична допомога для вчителя

Юридична допомога для вчителя:

Запитання 1. За скільки хвилин до початку занять учитель повинен приходити до школи?

Відповідь: Згідно наказу Міністра освіти і науки України від 20 грудня 1993 р. N 455 «Про Типові правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників навчально-виховних закладів системи Міністерства освіти України» п. 21…. Час початку і закінчення роботи і обідньої перерви встановлюється для працівників Правилами внутрішнього розпорядку конкретного закладу освіти. Для окремих працівників умовами контракту може бути передбачений інший режим роботи. За погодженням з профспілковим комітетом деяким структурним підрозділам і окремим групам працівників може встановлюватись час початку і закінчення роботи.

Висновок: Як правило цей час становить 20 хвилин.

 

Запитання 2. Після закінчення уроку я пішов додому, так як в мене не було вже занять. Представник адміністрації школи в цей час мене шукав і не знайшов на робочому місці – тепер мене звинувачують у порушені дисципліни. Чи правильно це?

Відповідь: Згідно наказу МОН УКРАЇНИ № 102 від 15.04.93 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 травня 1993 р. за № 56 «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти» п.64. Ставки заробітної плати педагогічних працівників … встановлюються виходячи із затрат робочого часу в астрономічних годинах (60 хвилин). Короткі перерви, передбачені між уроками, заняттями, лекціями, є робочим часом педагогічного працівника.

Висновок: дочекайтеся закінчення перерви тоді і закінчиться ваша робоча година.

 

Запитання 3. Мій розклад занять містить так звані «вікна» - час, коли в мене немає занять. Адміністрація школи заставляє цей час знаходитись у школі та виконувати якусь роботу. Чи правильно це?

Відповідь: Згідно наказу МОН УКРАЇНИ № 102 від 15.04.93 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27 травня 1993 р. за № 56 «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти» п.64. Ставки заробітної плати педагогічних працівників … встановлюються виходячи із затрат робочого часу в астрономічних годинах (60 хвилин). Короткі перерви, передбачені між уроками, заняттями, лекціями, є робочим часом педагогічного працівника.

Висновок: Отже, якщо ви провели урок та відсиділи перерву після нього ваша тарифна година закінчилася і почався ваш особистий час і ви можете залишати приміщення школи та розпоряджатися цим часом на власний розсуд.

 

Запитання 4. Я черговий вчитель на першому поверсі школи. Після закінчення занять у школі я пішов додому. В цей час у школі стався нещасний випадок з учнем. Мене вважають винним.

Відповідь: Згідно посадовій інструкції учителя Розділ II. Завдання та обов'язки. 2.21. Відповідно до графіка чергувань учитель чергує по школі на перервах між заняттями, а також за 20 хвилин до початку і протягом 20 хвилин після закінчення уроків. Тривалість чергування також може визначатися Правилами внутрішного трудового розпорядку навчального закладу.

Висновок: черговий вчитель продовжує чергувати ще 20 хвилин після закінчення занять у школі. Визначайте час, коли стався нещасний випадок: якщо більш ніж 20 хвилин після закінчення занять - вашої вини тут немає.

 

Запитання 5. Чи повинні платити учителеві за заміну уроків іншого учителя?

Відповідь: Згідно листу МОН України від 28.11.2008 N 1/9-770 Про організацію та порядок оплати праці за заміну тимчасово відсутніх учителів. "...У випадку заміни відсутнього учителя іншим учителем забезпечується оплата праці за додатково проведені уроки, порядок здійснення якої унормовано п. 73 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України 15 квітня 1993 року N 102. При оплаті за години заміщення тимчасово відсутніх у зв’язку з хворобою або з інших причин вчителів, яке тривало не більше двох місяців, здійснюється погодинна оплата праці." Як правило, керівники навчальних закладів повинні організувати заміщення тимчасово відсутніх учителів учителями тієї ж спеціальності, забезпечивши оплату праці відповідно до п. 73, 68 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти. В окремих виняткових випадках, коли таку заміну забезпечити неможливо, заміщення здійснюється наступним чином. Учителі з інших дисциплін, заміняючи тимчасово відсутніх колег, виконують програму з свого предмета дещо наперед, щоб згодом передати відповідні години учителю, який нині відсутній, для виконання пропущеної програми. У такому випадку учителю, який забезпечує заміну тимчасово відсутнього колеги, додаткова оплата не провадиться. Йому виплачується заробітна плата відповідно до тарифікації протягом всього часу як за період тимчасового заміщення, так і за дні, коли відповідні години були тимчасово передані раніше відсутньому вчителю для виконання програми. Висновок: Якщо ви на уроці який замінюєте, викладаєте матеріал з того предмета, з якого учитель відсутній - вам повинні оплачувати заміну.

Запитання 6. Я атестуюся. Мої уроки відвідують адміністрація школи та методисти райво. Мені зробили зауваження щодо оформлення моїх поурочних планів-конспектів. Чи існують якісь вимоги до написання планів-конспектів?

Відповідь:Згідно інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I — III ступенів затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 23 червня 2000 р. N 240 "... Календарне планування навчального матеріалу здійснюється вчителем безпосередньо у навчальних програмах. На основі календарних вчителі розробляють поурочні плани, структура і форма яких визначається ними самостійно. Поурочний план може бути складений у вигляді конспекту, тез, таблиці тощо", а також наказу МОН України від 17.05.2005 № 297 "Про подолання проявів бюрократизму в освіті" п.1.4. Встановити, що: - єдиним документом у плануванні роботи навчального закладу є річний або семестровий план; - календарне планування навчального матеріалу вихователі, вчителі, майстри виробничого навчання, викладачі мають право здійснювати безпосередньо у текстах робочих навчальних програм; - розробка планів проведення навчальних занять є компетенцією педагога, який і визначає їх структуру і форму; - планування роботи класних керівників, кураторів, вихователів, бібліотекарів, керівників методичних об'єднань, гуртків, спортивних секцій тощо здійснюються один раз на семестр.

Висновок: більшість методистів знають структуру уроку і схему аналізу уроку, тому і вимагають це у планах-конспектах. З одного боку вони праві: вчителю-початківцю легше вдається урок, якщо всі етапи уроку буквально по хвилині розписані. Якщо ви вчитель зі стажем - ця писанина більше забирає часу ніж підготовка творчих робіт, тому відстоюйте свої права "- розробка планів проведення навчальних занять є компетенцією педагога, який і визначає їх структуру і форму". Від вас не мають права вимагати все це розписувати у планах-конспектах. Але пам'ятайте - у конспектах може не бути РОЗПИСАНО все по детально, але ви повинні всі етапи уроку ПРОВЕСТИ під час уроку! На основі ПРОВЕДЕНОГО, а не НАПИСАНОГО і повинні надати оцінку вашому уроку і вашій педагогічній майстерності.

 

Запитання 7. Чи має право класний керівник піти зі школи раніше, ніж закінчуються уроки його класу?

Відповідь. Звісно, педагог має на це право. Але варто пам’ятати, що класний керівник відповідає за дітей до кінця уроків, навіть якщо його години вже добігли кінця.

 

Методичний день

 

Умови надання методичного дня

Права та обов'язки суб'єктів навчально-виховного процесу визначено законом України «Про освіту» та Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 964.

Відповідно до загального положення про надання методичного дня, учителі-предметники загальноосвітніх навчальних закладів на основі колективного договору мають право на отримання методичного дня. Він установлюється при умові обсягу навчального навантаження 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що становить тарифну ставку, не порушуючи навчального режиму школи та не створюючи перевантаження учнів.

 

Методичний день: вихідний чи вільний день?

Уміння займатися самоосвітою - це отримання багатогранної універсальної освіти, яка дозволяє адаптуватись у зміні соціально-економічних умов. Тому метою надання методичного дня є створення необхідних умов для підвищення педагогічної майстерності, удосконалення методичної підготовки вчителя.

Упродовж методичного дня вчитель займається самоосвітою, а саме:

· вивченням законодавчих актів і нормативних документів з питань освіти й виховання;

· тематичним плануванням;

· оволодінням конкретними педагогічними технологіями, їх адаптацією до своїх умов;

· вивченням передового педагогічного досвіду;

· ознайомленням з новинками науково-педагогічної літератури;

· розробкою методичних матеріалів зі свого предмета, а також позакласної роботи;

· розробкою індивідуальних планів для учнів;

· відвідуванням бібліотек;

· роботою в методичному кабінеті.

Виходячи із вищевказаного, методичний день не є для вчителя додатковим вихідним днем.

 

Обов'язки вчителя-предметника в методичний день:

· бути присутнім або брати участь у роботі всіх громадських, раніше спланованих заходів у школі й поза нею;

· при необхідності заміняти відсутніх учителів;

· бути на чергуванні в навчальному закладі разом зі своїм класом.

Отже, адміністрація школи має право викликати вчителя на роботу, якщо в його методичний день проводяться раніше сплановані заходи у школі й поза нею, а вчитель не має права відмовитись від проведення замін, поставлених у його методичний день.

 

Контроль дотримання режиму методичного дня.

Контроль дотримання режиму методичного дня здійснює заступник директора з навчально-виховної роботи, а саме:

· дає індивідуальні рекомендації вчителям із тем їх самоосвіти;

· організовує та проводить методичні дні (тижні), теоретичні та практичні семінари;

· допомагає у складанні індивідуальних програм самоосвіти;

· організовує та проводить діагностику результатів роботи вчителів і підвищення їх майстерності.

Педагогічні працівники школи мають подати заступнику директора з навчально-виховної роботи приблизний план розробки методичних матеріалів (обговорених на засіданні методичного об'єднання кафедри).

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора